Alo 181
Alo 181

Yeşil bir gelecek için Alo 181

29 Temmuz 2015
Yeşil bir gelecek için Alo 181

Türkiye’de çevresel konularda çok yönlü hizmet hattı olan Alo 181, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 81 il için gözettiği ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ hedefi için hizmet veriyor.

Hava, su, toprak kirliliği, atık gibi çevre kirliliklerine karşı Alo 181 günün her saati vatandaşların telefonlarına açık.

Çevresel konularda şikayet ve ihbar hattı olmasının yanı sıra Alo 181 vatandaşlardan gelen önerileri de dinliyor. Vatandaşların çevresel konulardaki duyarlılıkları ilgili birimlere aktarılıyor.

Çağrı Merkezi çevresel konularda vatandaşların yaşadığı sorunların ivedilikle çözümü için kuruldu.  Bu amaçla hattı arayan vatandaşların sorunları kayıt altına alınarak illerde yetkili kurumlara aktarılıyor ve gerçekleştirilen işlemin sonucu en kısa sürede vatandaşa bildiriliyor.

‘’Çevre hepimizin, birlikte sahip çıkalım’’ anlayışıyla hareket eden Çağrı Merkezi’nden vatandaşlara şu çağrıda bulunuldu: ‘’Çevre bizim öz değerimizdir. Vatandaşlarımız yaşadıkları yerde çevre kirliliği şikayetleri için hattımızı arayabilirler. Sadece çevre kirliliği değil hattımız gürültü, koku şikayetlerini de kayıt altına almaktadır.

Alo 181 ekonomimiz için de büyük önem taşıyan geri dönüşüm konusunda da bilgi veriyor. Duyarlı vatandaşlarımız kağıt, metal, cam, plastik, atık yağ, ambalaj atıkları vb. için hattımızı arayarak geri dönüşüm, atık biriktirme ve ayrıştırma firmaları hakkına bilgi alabilirler.’’

Çağrı Merkezi olarak sosyal sorumluluk projelerinde de yer alan Alo 181 farkındalık oluşturmak için ilköğretim okullarında geri dönüşüm eğitimleri verirken, STK’larla da ortak hareket ederek çağrı merkezinin misyonunu anlatmaya devam ediyor. 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır