Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesinde çevreyle ilgili hizmet vermek amacıyla Ocak ayında kurulan "Alo 181" çağrı merkezini, Ocak-Haziran döneminde 107 bin 995 kişi aradı
Trabzon Çevre ve Şehircilik Müdürü Çiftçi: "En fazla arayan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir, Bursa, Tekirdağ, Muğla, Kocaeli ve Trabzon"
Çevre ve Şehircilik Bakanlığının vatandaşla birebir iletişim kurabilmek ve sorunlara kaynağında acil müdahalede bulunmak için faaliyete geçirdiği "Alo 181" çağrı merkezini, bu yılın ilk 6 ayında 107 bin 995 kişi aradı.
Trabzon Çevre ve Şehircilik Müdürü Ali Vedat Çiftçi, yaptığı açıklamada, Alo 181'e 2014 yılının ilk yarısında 66 bin 902 çağrı aldıklarını belirterek, merkezi bu yılın aynı döneminde 107 bin 995 kişinin aradığını, buna göre gelen çağrılarda yaklaşık yüzde 23'lük artış yaşandığını söyledi.
Çiftçi, 2013 yılından beri hizmet veren kurumu bugüne kadar 373 bin 221 kişinin aradığına işaret ederek, "Bakanlığın mevzuat alanına ilişkin konularda 24 saat bilgi veren hattı, vatandaşlar çevreyle ilgili şikayetler için de arayabiliyor. İletişim hattına yapılan şikayet ve ihbarlar neticesinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerince yapılan denetimler sonucu bugüne kadar işletmelere 21 milyon 921 bin 140 lira idari yaptırım uygulandı" diye konuştu.
Türkiye'nin 81 iline hizmet veren çağrı merkezinin en çok büyükşehirlerden aradığını dile getiren Çiftçi, "En fazla arayan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir, Bursa, Tekirdağ, Muğla, Kocaeli ve Trabzon" dedi.
Çiftçi, Ocak 2014'te, çevreye kimyasal atık gömdüğü için İzmir'de bir işletmeye kesilen 70 bin liralık cezanın, bugüne kadar verilen en büyük ceza olduğunu ifade etti.
En fazla aramanın tapu kadastro konusundan yapıldığını vurgulayan Çiftçi, şunları söyledi:
"Çağrı merkezi operatörleri bu yılın ilk 6 ayında 53 bin 698 kişiye tapu ve kadastro, 35 bin 352 kişiye kentsel dönüşüm ve 10 bin 71 kişiye çevreyle ilgili konular hakkında bilgi verdi. Çevreyle ilgili aramaların içinde ağırlıklı olarak ÇED uygulamaları, çevre kirliliği, gürültü, atık, geri dönüşüm konuları yer aldı. İletişim hattını ayrıca 15 bin 265 kişi tapu randevu, 85 bin 677 kişi bilgi, 6 bin 69 kişi şikayet ve 964 kişi de ihbar bildiriminde bulunmak için aradı."
Çiftçi, 24 saat hizmet veren Alo 181'de 72 kişinin çalıştığını kaydederek, "Çağrı merkezi tarafından tüm il müdürlüklerimize ciddi yönlendirme yapılıyor ve çok süratli şekilde talepler iletiliyor. Dönüş takipleri de düzenli yapılmakta. Özellikle geri dönüş ve memnuniyet anketlerine de baktığımızda gerçekten çok iyi bir çalışma yapıldığı görülmektedir" dedi.