Alo 181
Alo 181
GÖREVLER

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı 2013 yılında Alo 181 Çağrı merkezini hizmete alarak vatandaşlarla birebir iletişim kurulmasını hedefledi. Bakanlığımız 2023 çevre ve şehirleşme vizyonu, yaşam kalitesini artıran, insan ve çevre prensibi çerçevesinde Alo 181 ile vatandaşa 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Çözüm ve hizmet odaklı çalışarak vatandaşların taleplerini karşılayarak gelecek kuşaklara daha yaşanılabilir bir çevre bırakmak ve daha bilinçli bir toplum oluşturma gayretiyle çalışmalar yürütülüyor.  

Çağrı Merkezinin İş Kapsamı

Vatandaşlar çevre sorunları, hava, su, toprak, radyoaktif kirlilik, gürültü ve atık konulu şikayet-ihbarlar Alo 181’e iletebiliyor. Çevresel Etki Değerlendirme, Mekansal Planlama, Tabiat Varlıkları, Yapı Denetim, Mesleki Hizmetler, imar konuları gibi bakanlığımızın mevzuat alanına ilişkin tüm konularda çağrı merkezinden bilgi alınabiliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Türkiye'nin 81 ilden gelen şikâyet, ihbar ve bilgi taleplerini inceleyerek müdahalede bulunuyor ve denetimleri gerçekleştiriyor. Vatandaşlara bıraktığı kayıtlarla ilgili en kısa zamanda geri bildirimlerde bulunuluyor.

Vatandaşımızın Hakları?

Alo 181 Türkiye’nin en önemli konularından biri haline gelen Kentsel Dönüşümde de etkin rol alıyor. 6.5 milyon binanın elden geçeceği afet riski altındaki alanların dönüşümünde de vatandaş, merak ettiği konularda her şeyi Alo 181 hattından öğrenebiliyor. Riskli binalar nasıl tespit edilecek, yıkımdan sonra vatandaş nerede kalacak, kira yardımı kimlere yapılacak, hacizli dairelerin durumu, kredi vermesi süreci nasıl işleyecek? Bu ve buna benzer birçok sorunun cevabını vatandaşlarımız bu hat aracılığı ile öğrenmiş oluyor.

Tapu ve Kadastro da Hizmete Alındı

Vatandaşlar Alo 181’i arayarak Tapu ve Kadastro mevzuatı hakkında da bilgi alabiliyor. 24 saat hizmet veren bu birim sayesinde tapuda online randevu işlemleri telefonla çözüme kavuşuyor. Bakanlığımız bu hizmetle Tapu ve Kadastro birimlerine yönelik soru, istek, randevu ve şikâyetlerin takibi ile hizmetin iyileştirilmesi işlevlerinin tek bir merkezden etkin, hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülmesi sağladı.

 

 

 

 

MİSYON-VİZYON

MİSYON

Vatandaşlarımızın Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüklerine gitmelerine, Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde sırada beklemelerine gerek kalmadan, Bakanlığımızla birebir iletişim kurmalarını sağlamak ve sorunlarını çözmek.

 

 

VİZYON

Vatandaşlarımızı güler yüzle ve güven veren bir sesle karşılayıp; Çevre, Şehircilik, Tapu ve Kadastro konularında, bilgi, şikâyet, ihbar ve Tapu Kadastro Müdürlüklerinde Randevu gibi taleplerini karşılayıp cevaplamak ve en üst seviyede memnuniyet sağlamak.

Yapılacak dış aramalarla vatandaşlarımıza geri dönüş yaparak taleplerine ilişkin açıklama yapmak, Bakanlığımız Mevzuatıyla ilgili konularda bilgiler vermek ve çevreye duyarlı, bilinçli bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak.

Hedefimiz; En hızlı ve en etkin çalışan, sorun çözen çağrı merkezi olarak; Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıkları Çağrı Merkezleri içerisinde örnek gösterilen Çağrı Merkezi olmak.