Türkiye’nin 7/24 hizmet hattı olan Alo 181’i vatandaşların % 73’ü bilgi edinmek için arıyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çevresel şikayetler, Kentsel dönüşüm, Tapu Kadastro bilgi ve online randevu için hayata geçirdiği Alo 181’i Ekim ayında 20 bin 351 vatandaş aradı.
Vatandaşlar Alo 181’i en çok Tapu Kadastro uygulamaları hakkında ararken bu aramaları 4 bin 117’si online randevu alabilmek için gerçekleşti.
Bilindiği gibi Alo 181, 2014 yılından bu yana telefon üzerinden de vatandaşlara online randevu hizmeti vermeye başladı.
Çağrı Merkezine 14 bin 775 bilgi amaçlı arama gerçekleştirilirken toplam aramalar için bu sayının oranı % 73 oldu.
Diğer aramaların oranı şu şekilde: Tapu Kadastro online randevu: % 20, ihbar: % 1, şikayet: % 6.
Alo 181’den edinilen istatistiklere göre iletişim hattı en çok büyükşehirli vatandaşlar tarafından aranıyor. En fazla telefonun geldiği il İstanbul. İstanbul’un ardından: Ankara, Antalya, İzmir, Bursa, Muğla, Aydın, Tekirdağ, Konya, Adana illerinden çağrı geldi.
Alo 181’e yapılan şikayetler sonucunda bazı idari yaptırımlara da gidildi. Alo 181’e yapılan şikayet ve ihbarlar sonucunda Ekim ayında işletmelere 1 milyon 191 bin 321 lira ceza kesildi.
Çağrı Merkezinden vatandaşlara yönelik yapılan geri bildirimler sonucunda vatandaşların % 84’ü alınan hizmetten ötürü memnun olduklarını açıkladı.