Alo 181
Alo 181

TRAFİKTEYKEN ÇÖP DÖKEN ARACI ALO 181'E İHBAR ETTİ

06 Eylül 2014
TRAFİKTEYKEN ÇÖP DÖKEN ARACI ALO 181'E İHBAR ETTİ

 Çevre duyarlılığını artırmak ve vatandaşla birebir iletişim kurabilmek amacıyla kurulan ALO 181 hattına vatandaşlar bir çok kanaldan erişim sağlayabiliyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının faaliyete geçirdiği hat her gün 24 saat hizmet veriyor.

Bakanlığın mevzuat alanına ilişkin konularda Çağrı Merkezi, çevresel şikayetleri ilgili birimlere ileterek vatandaş memnuniyetini gözetiyor. Telefonla erişim sağlanabilen hatta sosyal medya üzerinden de vatandaşlar şikayetlerini aktararak sorunlara çözüm bulunmasını istiyor.

Duyarlı çevreciler hava kirliliği, atıklar, gürültü ve çöp gibi konularda hattın erişim adreslerine, görsel bilgiler de gönderiyor. Dikkat çeken vatandaş bilgilendirmesi örneklerinden bir kaçı şöyle:

Trafikte seyir halindeyken önündeki otomobilin çevreye bilinçsizce çöp attığını görev bir vatandaş önündeki aracın fotoğrafını çekerek merkeze gönderdi.

Derede kirlilik ve balık ölümleri olduğunu gören bir vatandaş, hattı arayarak videoya kaydettiği görüntüleri ne yapması gerektiğini sordu.

İnternette ALO 181 ile ilgili yapılan paylaşımların ilgisini çektiğini söyleyen üniversiteli bir öğrenci kendi tasarladığı görsel çalışmaları merkeze göndermek istediğini açıkladı.

Kurumdan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: ‘’ALO 181 açıldığından bu yana vatandaşlardan büyük ilgi görüyor. Sadece telefonla değil, sosyal medya üzerinden de bize ulaşanlar var. Bu durumda vatandaşlara şikayetlerini kayıt altına aldırmak için hattımızı aramaları öneriliyor. Görüntülü başvurmak isteyen vatandaşlara dilekçe yoluyla vakit kaybetmeden Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvurabilecekleri yönlendirmesi yapılıyor. Şikayeti olan vatandaşların sorunu en kısa süre içinde çözümlenerek ALO 181 üzerinden sms, e-posta veya telefon yoluyla vatandaşın erişim isteğine göre kendisine geri bildirimde bulunuluyor.’’

 

 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır