Japon Çevre Uzmanı Masanobu Kiyoka, Türkiye’nin ve dünyanın tek çevreci Çağrı Merkezi ALO 181’in kurumsal işleyişi ile ilgili övgü dolu açıklamalar yaptı.
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) ile yapılan ve 2015 Mart ayına kadar geçerli sözleşme gereği Trabzon’da çalışmalara katılan Kiyoka beraberinde Minami Yamaguchi ve DOKA çalışanı Nuray Efendioğlu ile birlikte merkezi Trabzon’da bulunan ALO 181’i ziyaret etti.
Japon Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) çevre uzmanı olan Masanobu Kiyoka’ya, Çağrı Merkezi çalışanları tarafından ilk olarak çevre sunumu izlettirildi.
Sunumun ardından çağrı merkezinin işleyişi ile ilgili olarak Kiyoka’a bilgi verildi. Japon bilim adamına ALO 181’in Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın mevzuat alanına ilişkin her konuda vatandaşı bilgilendirdiği, çevresel konularda yaşanabilecek olumsuzluklara karşı çağrı merkezinin 24 saat hizmet vererek vatandaşların şikayet ve ihbarlarını şikayet edilen merkezde ilgili birimlere ilettiği açıklandı.
Masanobu Kiyoka, Çağrı merkezinin işleyişi ve üstlendiği misyon ile ilgili olarak hattı faaliyete geçiren Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın mükemmel bir hizmet ürettiğini açıkladı.
Kiyoka: ‘’Türkiye bu çalışmasıyla tüm dünyaya örnek bir mesaj vermiş oluyor. Vatandaşa çevresel konularda hiç kesintisiz hizmet verebilmek övünülesi bir faaliyet.
Hem çevre konularında vatandaşları aydınlatmış oluyor hem de oluşabilecek çevre kirliliği konusunda şikayetleri kayıt altına alıyor, sonucunu da arayan vatandaşa aktarıyorsunuz. Japonya’da da böyle bir birimin kurulması için Türk yetkililerle iletişime geçmek gerekir.’’ dedi.