Alo 181 Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi geçtiğimiz ay çevresel konular, Kentsel Dönüşüm ve Tapu Kadastro uygulamalarına yönelik 37 bin 856 aramayı sonuçlandırdı.
-Tapu Aramaları Artıyor
Vatandaşlardan gelen soru, şikayet ve ihbarları karşılayan Alo 181 en çok Tapu Kadastro konularına ilişkin çağrı aldı. Mart ayında 28 bin 155 vatandaş Tapu Kadastro konularında bilgi ve telefonla randevu için çağrı merkezine arama gerçekleştirdi.
Yapılan aramaların büyük çoğunluğu bilgi edinmek için gerçekleşirken bu sayı; 27 bin 389 olarak kayıtlara geçti.
-Vatandaşın Soruları
Alo 181 hattın Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın uygulama alanlarına ilişkin tüm konularda sorulara yanıt verirken Kentsel Dönüşüm hakkında da bilgi için vatandaşlar bu hatta ilgi gösteriyor.
Türkiye’nin bir çok noktasında Kentsel Dönüşümler ilgili çalışmalar devam ederken vatandaşlar değişen yönetmelik ve genelge hükümlerini Alo 181’i arayarak öğrenebiliyorlar.
Çağrı Merkezine Kentsel Dönüşümle ilgili olarak geçen ay 3 bin 151 arama gerçekleşirken evini Kentsel dönüşüm kapsamında yenilemek isteyenler için sağlanan kredi ve kira yardımı destekleri en fazla sorulan sorular arasında yer aldı.
-% 91 Memnuniyet Oranı
3 bin 759 arama çevre yönetimi, çevresel kirlilik şikayetleri ilgili iken bin 626 arama da ÇED konularıyla ilgili yapıldı.
Çağrı Merkezi en fazla Kentsel Dönüşüm ve Tapu işlemlerinin yoğun olduğu İstanbul’dan aranırken Ankara, İzmir, Bursa, Adana diğer en fazla aramada bulunulan iller arasında yer aldı.
Vatandaşlara SMS, e-posta ve telefonla geri dönüş bilgilendirme hizmetinde bulunan Alo 181 Mart ayında % 91 vatandaş memnuniyeti oranına ulaştı. Vatandaşların yapmış oldukları şikayet ve ihbarlar sonucunda Mart ayında 1 milyon 793 bin 339 TL çevre cezası kesilirken en fazla ceza 790 bin 182 TL ile Bursa’da uygulandı.