Alo 181
Alo 181

'Alo Tapu'da online randevuya ilgi artıyor

04 Mart 2015
'Alo Tapu'da online randevuya ilgi artıyor
'Alo Tapu'da online randevuya ilgi artıyor

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 2014 yılında hizmete aldığı “Alo 181 Tapu Hattı Online Randevu Sistemi’ne vatandaşlar her geçen büyük ilgi gösteriyor.

Vatandaşlar bu uygulama sayesinde 7 gün 24 saat hizmet veren Alo 181 Çağrı Merkezini arayarak; operatörler yardımıyla Tapu Müdürlüklerindeki işlemleri için randevu alabiliyor, Tapu ve Kadastro ile ilgili konularda bilgi edinip, görüş, öneri ve taleplerini iletebiliyor.

Kısa zamanda bilinirliliği artan ve vatandaşların memnuniyetini sağlayan Alo Tapu hattı ile hizmetin iyileştirilmesi işlevlerinin tek bir merkezden etkin, hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülmesi hedeflendi.

Vatandaşlar Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını en çok e-randevu ve bilgi almak için ararken hattın en fazla arandığı il İstanbul oldu. İstanbul’un ardından en fazla arayan iller; Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana, Tekirdağ, Kocaeli ve Mersin.

Vatandaşların hattın hizmete girmesinden bu yana en fazla bilgi aldığı konular ise şu şekilde:

 

 

-Döner Sermaye ücretleri neye göre belirlenir?

-Ankara'da taşınmazım var, satış işlemini Edirne'den yapabilir miyim?

E-devlet üzerinde kendime ait olmayan bir taşınmaz görünüyor, nasıl düzeltebilirim?

-Miras intikali için gereken belgeler nelerdir? Miras intikali için izlenmesi gereken yol nedir?

-Tapu kütüğünde ismim yanlış yazılmış. Yanlışlığı nasıl düzeltebilirim?

-Kat irtifakından kat mülkiyetine geçiş nasıl olur? Gereken evraklar nelerdir?

-Elbirliği halinde bulunan mülkiyetimi müşterek mülkiyete nasıl çevirebilirim?

-Aile Konutu Şerhi nasıl konulur? Boşandıktan sonra aile konutu şerhi koydurabilir miyim?

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır