Çevreyle ilgili şikayetler, Kentsel Dönüşüm hakkında bilgi, Tapu Kadastro konusunda online randevu bilgi ve ihbar hattı olarak hizmet veren Alo 181 Çağrı Merkezi, 24 saat hizmet anlayışıyla Türkiye’de farkındalık oluşturdu.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın mevzuat alanına ilişkin her konuda vatandaşın hizmetinde olan Alo 181’i vatandaşların % 85’i bilgi edinmek için aradı.
Geçtiğimiz ay elde edilen verilere göre Alo 181’i arayan kişi sayısı 16 bin 724. Vatandaşlar Alo 181’e en çok Kentsel Dönüşüm hakkında bilgi edinmek için arama yaptı. Kentsel Dönüşümde çağrı merkezi, en fazla riskli yapılar, riskli alanlar ve evi riskli olupta yeniden yaptırmak isteyen vatandaşlar için devletin sağladığı destekler konusunda arandı. İletişim hattında kayıt altına alınan bildirimlerin % 45’i Kentsel Dönüşüm hakkında oldu.
Tapu ve Kadastro konuları da vatandaşların Alo 181’i arama nedenleri arasında bulunuyor. Eylül 2014’ten bu yana Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın hizmete aldığı bu uygulamaya vatandaşların her geçen gün artıyor. Bu uygulamayla vatandaşlar tapuda yapılacak işlemler için bir telefonla online randevu alabiliyor, ilgili konular hakkında bilgi, ihbar ve şikayetlerde de bulunabiliyor.
Çağrı Merkezi, Çevre yönetimi, ÇED, Belediye ve İl Özel İdareleri kapsamına giren konularda da hizmet verdi ve çevre kirliliği şikâyetleri sonucunda yapılan denetimlerde bir dizi cezai yaptırımların uygulandığı açıklandı. Alo 181’e gelen ihbar ve şikâyetler neticesinde, şikâyete konu olan işletmelere toplam 1.307.326 TL tutarında ceza kesildiği en fazla cezanın ise 465 bin 027 TL ile Ankara’da uygulandığı açıklandı.
Yapılan her aramada vatandaş memnuniyetini gözeten Alo 181’de bu durum geri dönüş aramalarına da yansıdı. Şubat ayında vatandaşlara yapılan geriş dönüş bilgilendirmelerinde % 89 genel memnuniyet oranına ulaşıldığı kaydedildi.