Alo 181
Alo 181

Alo 181'e vatandaştan soru yağmuru

31 Mart 2015
Alo 181'e vatandaştan soru yağmuru

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 2013 yılında vatandaşların ihbar ve şikayetlerini değerlendirmek ve bilgi sağlamak için kurduğu ALO 181 çağrı merkezine kentsel dönüşüm ile ilgili çok sayıda soru yöneltildi.

Buna göre çağrı merkezinin kurulduğu ilk yıl Alo 181'e kentsel dönüşüm için gelen çağrı sayısı 20 bin 709 iken, bu çağrı sayısının 2014 yılında 51 bin 790'a çıktı. Böylelikle kentsel dönüşüm çağrısındaki artışın yüzde 150'yi bulduğu kaydedildi.

Diğer taraftan Alo 181'e gelen çevre kirliliği ihbar çağrısında da yüzde 500 oranında bir artış oldu. 2013 yılında çağrı merkezine 2 bin 82 ihbar gelirken, 2014 yılında bu sayı 13 bine ulaştı. 

Bu artışı vatandaşların çevresel duyarlılığının her geçen sene artmasına bağlayan Bakanlık yetkilileri, ihbarlardan dolayı başlatılan inceleme ve denetimler kapsamında çevreye aykırı iş ve işlemlerden dolayı kişi ve kuruluşlara 2014 yılında toplam 14 milyon 748 bin 995 lira idari para cezası uygulandığını belirttiler.

Ayrıca çağrı merkezini 2014 yılında bilgi amaçlı arayan kişi sayısının 81 bin, Çevre Yönetimi çağrı sayısının 26 bin, mesleki hizmetler çağrı sayısının 3 bin, ÇED çağrı sayısının 2 bin 340 olduğu kaydedildi.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır