Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın mevzuat alanına ilişkin tüm hususlarda bilgi veren ihbar ve şikayetleri ilgili kurumlara ileten Alo 181 Çağrı Merkezi kuruluş yılı 2013’ten bu yana 639 bin 808 vatandaşa bilgi verdi. 2016 yılının ilk 6 ayı verileri ile ilgili yapılan raporlamada ise yılın ilk 6 ayında çağrı merkezinden hizmet alan vatandaş sayısı: 145 bin 378.
TAPU İÇİN 93 BİN ARAMA
Vatandaşlar iletişim merkezinden en fazla Tapu Kadastro uygulamalarına yönelik olarak hizmet aldı. Toplamda 93 bin 595 kişi arama yaparken Tapu Kadastro müdürlüklerine gitmeden online olarak Alo 181’i arayarak randevu alan vatandaş sayısı: 34 bin 561.
Kentsel Dönüşümle ilgili en güncel bilgilerin verildiği Alo 181 hattını yılın ilk 6 ayında 19 bin 53 kişi aradı. Çevre konularıyla ilgili arama yapanlar 15 bin 869. Vatandaşlar çevresel kirlilik alanlarında hava, su, toprak, gürültü, atık, deniz kirliliği gibi pek çok konuda çağrı merkezini arayarak şikayet ve ihbarlarını ilettiler.
VATANDAŞA GERİ DÖNÜŞ SAYISI
Toplam aramalar içinde vatandaşlar daha çok bilgi edinmek için iletişim merkezini arıyor. Yılın ilk 6 ayında bilgi edinmek için arayan vatandaş sayısı: 99 bin 105. Buna göre arayanların % 68’i bilgi, % 6’sı şikayet % 3’ü ihbar ve 23’ü diğer konularda hizmet aldı.
Alo 181’i arayan vatandaşlara vatandaşın isteğine göre başvuru sonucu sms, e-posta ve telefon yoluyla yapılırken 10 bin 592 vatandaşa telefonla geri dönüş yapıldı. Vatandaşların aldıkları hizmet karşılığında yapılan ölçümde memnuniyet oranı % 89 olarak gerçekleşti.
İletişim merkezine yapılan çevresel şikayet ve ihbarlar sonucunda işletmelerde yapılan denetimler sonucunda 6 milyon 663 bin 548 lira idari yaptırım cezası kesildiği belirtildi.