Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi Alo 181 çevreyle ilgili şikayetleri yetkili mercilere iletirken aynı zamanda Kentsel Dönüşüm ve Tapu Kadastro işlemlerinde de online randevunun yanı sıra vatandaşların soruları yanıtlıyor. 7 gün 24 saat hizmet veren merkez, bu özelliği ile Türkiye ve dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. Bu hat üzerinden bakanlığın mevzuat alanına ilişkin tüm sorulara yanıt alınabiliyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ‘Lider ülke, yaşanabilir çevre ve marka şehirler’ vizyonu doğrultusunda bu hat ile vatandaşların karşılaştığı sorunlara birebir çözüm üretmeyi hedefledi.
Vatandaşların bu hat sayesinde çevre sorunları, gürültü, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, radyoaktif kirlilik, atıklar, Çevresel Etki Değerlendirme, Mesleki Hizmetler, imar uygulamaları ve Tabiat Varlıkları ile ilgili bütün soruları öğrenebiliyor.
Türkiye’de Kentsel Dönüşüm kapsamında 6,5 milyon konutun Kentsel Dönüşüm kapsamında yenilenmesi planlanıyor. Çağrı Merkezi Kentsel Dönüşümde etkili bir rol üstlenerek vatandaşların merak ettiği soruları cevaplıyor. 2014 yılı Eylül ayından bu yana Tapu ve Kadastro çağrı merkezi olarak da hizmet vermeye başlayan ALO 181 vatandaşlara bilgilendirme yaparken aynı zamanda online randevuları da kayıt altına alıyor.
Çağrı Merkezine büyükşehirlerden daha sıklıkla arama yapıldı. En fazla arama yapılan il Kentsel Dönüşümün de yoğun olarak yapıldığı İstanbul oldu. İstanbul’u, Antalya, İzmir, Bursa, Kocaeli, Ankara, Adana illeri izledi.
Çağrı Merkezi’nin bilinirliliği arttıkça vatandaşların duyarlılığı da artıyor. Bazı vatandaşlar çevre kirliliğini görüntülediklerini ve ne yapmaları gerektiğini sordu. Çağrı Merkezinde çalışan vatandaş temsilcileri vatandaşların bu kapsamda önerileri de kayıt altına alıyor.
İl ve ilçe belediyelerinin çevreyle ilgili çözümlemesi gereken hususlar da ALO 181’e iletilebiliyor. ALO 181 yetkili belediyeyle iletişime geçerek vatandaşın sorununu aktarıyor.
Türkiye’nin her noktasından aranabilen Çağrı Merkezi vatandaşlara yaptıkları aramalarla ilgili en kısa zamanda geri bildirimde bulunuluyor. Sms, e-posta ve telefonla geri dönüşlerde tercih vatandaşın seçimine bağlı.
Çağrı Merkezi bu kadar ki aramalarda 88.6 vatandaş memnuniyeti sağladı.