2013 yılından bu yana Kentsel dönüşümle ilgili vatandaşların sorularını yanıtlayan ilgili durumlara göre şikayet ve ihbarları ilgili kurumlara ileten Alo 181 bugüne kadar Kentsel Dönüşümle ilgili 114 bin 215 çağrı karşıladı. Kentsel dönüşüm hakkındaki tüm süreçlerle ilgili bilgiler Alo 181 hattından 7/24 saat öğrenilebiliyor. Vatandaşlar Alo 181’e Kentsel Dönüşüm uygulamaları noktasında en fazla şu soruları yöneltti.
1-Kentsel dönüşümde faturalarım eksik olduğu için kira yardımı başvurusunda bulunamıyorum. Nasıl bir yol izleyebilirim?
2-Kira yardımı başvurusunda faturalarım babamın üzerine kira yardımından yaralanamaz mıyım?
3-Binamızı yıktırdık bazı maliklerin veraset ilamı verilmediği için gerekli çoğunluğu oluşturamıyoruz. Ne yapmamız gerekiyor?
4-Kentsel dönüşüm sürecinde devam eden bir dava varken süreç nasıl ilerler?
5-İntifa hakkı olan dairelerde kentsel dönüşüm nasıl olur?
6-Kentsel dönüşüm kapsamında yenilenen yapılardan muaf olunan belediye ve tapu harçları alınıyor mu?
7-Kira yardımı başvurularında kapı numarasının tapuda ve faturalarda farklı görünüyor. Binanın yıkımı gerçekleştiği için belediye numarataj belgesi düzenleyemiyor, ne yapmamız gerekir?
8-Tek parsel üzerinde birden fazla yapı bulunmakta ve yapıların bazıları riskli yapı olarak tespit edildi. Riskli yapıların yeniden değerlendirilmesi aşamasında ifrazın gerçekleşmesi gerekiyor ancak bu durum gerek maliklerce gerekse belediye tarafından izin verilmediğinde süreç tıkanıyor.
9-Riskli yapıda belediye yeni yapı için imar vermediği durumlarda açıkta kalan vatandaşlar hakları nasıl korunacak?
10-Riskli alan bölgesinin de riskli yapı olarak ilan edilen yapıda yerinde dönüşüm değil farklı bir parsel de dönüşüm yapmak isteniyor. Bu durum da harç muafiyeti devam eder mi? Kira ya da kredi yardımı alabilir mi?