Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi ALO 181’i geçtiğimiz ay 16 bin 894 kişi aradı. Bakanlığın mevzuat alanına ilişkin soruları yanıtlayan hat aynı zamanda çevresel kirlilik şikayetlerini ilgili birimlere iletiyor ve sonucunu vatandaşlara aktarıyor.
7 gün 24 saat hizmet veren iletişim hattını vatandaşlar en çok Belediye, İl Özel İdare ilgi alanına giren kirlilik şikayetleri ve Kentsel Dönüşüm hakkında bilgi edinmek için aradı.
8545 kişi belediyeler ile ilgili arama yaparken 6723 kişi de Kentsel Dönüşüm konularında soru sordu. Çevre Yönetimi konusunda 2701 kişi arama yaparken Eylül ayından itibaren Tapu ve Kadastro konusunda da soruları yanıtlayan merkeze 1282 çağrı geldi. 6136 vatandaş araması ile en çok arayan il İstanbul olurken bu ili Ankara, İzmir, Antalya, Kocaeli Adana, Sivas, Bursa, Hatay, Konya takip etti.
Çevre, Şehircilik ve Tapu hattı ALO 181’e gelen ihbar ve şikâyetler neticesinde, şikâyete konu olan işletmelere toplam 1 milyon 67 bin 693 TL tutarında ceza kesildi.
Geçen ay 464 bin lira en fazla ceza İzmir’de uygulandı. İzmir’in yanı sıra merkeze yapılan şikayetler ve İl Müdürlükleri yolu ile yapılan denetimler sonucunda Kocaeli, Sinop, Eskişehir, Adana, Balıkesir, Antalya, Tekirdağ, Karaman, Bayburt ve Gaziantep illerinde de cezai işlem uygulandı.
Vatandaşlara 15 günlük yasal süre içinde bilgilendirme yapılan merkezde geri dönüş kanalı vatandaşların tercihine göre sms, e-posta ve telefonla yapılırken geçen ay merkeze ilişkin memnuniyet oranı % 96 olarak ölçüldü.