648 nolu kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile kurulan Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ‘Lider Ülke, Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’ hedefi doğrultusunda hizmet veren, bakanlıkla vatandaş arasında iletişim köprüsü kuran ALO 181 Çevre ve Şehircilik Hattı’nı Ocak 2014’te vatandaşların % 91’i ‘bilgi’ almak için aradı.
Kentsel Dönüşüm ve çevre konularında soruları yanıtlayan, şikayet ve ihbar kayıtlarını Bakanlık İl Müdürlüklerine ileten Çağrı Merkezi’ne yine vatandaşların % 8’i şikayet, % 1’i ise ihbarda bulunmak için aradı. Ocak ayında vatandaşlarca 13228 arama yapılırken bu aramaların 12043’ü bilgi, 1084’ü şikayet ve 101’i ihbar bildirimi şeklinde gerçekleşti. Ocak ayı içinde 13096 arama sonuçlandırılırken, 132 arama ile ilgili incelemelerin sürdüğü kaydedildi. Çevreyle ilgili yapılan ihbar ve şikayetler sonrası yapılan denetimlerde 5.576.416 TL ceza kesildi.
11599 arama vatandaş temsilcileri tarafından karşılanırken, çağrı sırasında yanıtlanamayan, şikayet ve ihbar dışı bilgi aramaları ise Mevzuat Uzmanlarına aktarılıyor. Mevzuat Uzmanları tarafından aynı ay içinde 617 bilgi sorusu cevaplandırıldı. Çağrı Merkezi’nden İl Müdürlüklerine gönderilen ve sonlandırılan çağrı sayısı ise 1012.
Çağrı Merkezine ‘Diğer’ başlığı altında en çok belediye uygulamaları hakkında vatandaş araması yapıldı. 3128 arama ile en çok Kentsel Dönüşüm konuları hakkındaki sorular soruldu. Kentsel Dönüşüm, Çevre Yönetimi ve ÇED konularında İstanbul vatandaş aramalarında ilk sırada yer aldı. Kentsel Dönüşüm’de 1872 arama yapılan İstanbul’u 234 arama ile Ankara, 152 arama ile İzmir, 50 arama ile Bursa ve 48 arama ile Antalya takip etti.
Çağrı Merkezi iller bazında ise sırasıyla en fazla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Aydın, Manisa ve Trabzon’dan arandı.
Çevre Yönetimi ve ÇED konularında 1836 arama yapılırken Mesleki Hizmetler konularında 292, Mekansal Planlama’da 81, Yapı Denetimi çalışmalarından 59 ve Doğal Sit Alanları ve Korunan Alanlarla ilgili 23 soru cevaplandı. e–çed uygulamaları kapsamında da Çağrı merkezinde 81 çağrı karşılandı. ‘’Diğer'’ başlığı altında 7728 çağrı alınarak ‘’yardım masası’’ uygulaması altında belediyeler bilgilendirildi.
Sms, e-posta ve telefon yoluyla Ocak ayında vatandaşlara ALO 181 geri dönüş ekibince telefonla 631 geri bildirim sağlandı. Her geçen ay vatandaşlar tarafından memnuniyet oranı artan Çağrı Merkezi’nin Ocak ayında memnuniyet oranı % 82,25 olarak gerçekleşti.
Bakanlığın ve ALO 181’in uygulama alanlarına ilişkin olarak sosyal medyada da tanıtım çalışmaları yapılıyor. ALO 181’in resmi web sitesinin güncellenmesi sağlanırken sosyal paylaşım siteleri de taranarak vatandaşları bilgilendirici faaliyetlerde bulunuluyor. Sosyal medya üzerinden 2269 paylaşımın yapıldığı Ocak ayında vatandaşlar en fazla Kentsel Dönüşüm, atık yağ, cam-metal, kağıtların geri dönüşümü, Çevre temizliği, mesleki uygulamalar konularındaki bilgilendirici paylaşımlara ilgi gösterdi.