Alo 181 hattıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olarak bilgi, şikayet ve randevu taleplerinize cevap oluyoruz
Çevre ve Şehircilik Bakanlığının vatandaşlarla birebir iletişim kurmak ve sorunlara çözüm üretmek için Kurduğu Alo 181 hattı 1 milyon vatandaşımıza çözüm üretti. 7 gün 24 saat hizmetle Çevre ve Şehircilik Bakanlığının uygulama alanına ilişkin tüm konularda telefonları karşılayan iletişim hattı, her yıl daha fazla sayıda vatandaşın aradığı bir hat durumuna geldi.
-İstanbul İlk Sırada
Hava, su, toprak, gürültü kirliliği ve atık konulu şikayetleri kayıt altına alarak şikayet ve ihbar sonuçlarını vatandaşa bildiren Çağrı Merkezi aynı zamanda Tapu Kadastro bilgi ve randevu işlemlerinin yanı sıra Kentsel Dönüşüm hakkında da bilgi veriyor. İletişim Merkezi kuruluşundan bu güne en çok İstanbul’dan aranırken Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Antalya sırasıyla takip eden iller.
-Vatandaş Tapu ve Kentsel Dönüşümü Sordu
Karşılanan çağrıların 750 bin 745’i, % 75 oranıyla bilgi edinmek için gerçekleşirken, % 16’sı Tapu ve Kadastro için, % 6 şikayet ve 3’ü de ihbar bildirimi olarak kayıt altına alındı. Tapu ve Kadastro konularında operatörler en fazla randevu işlemleri ve bilgi taleplerine cevap verdi. Buna göre gelen çağrıların 477 bin 587’si Tapu ve Kadastro için, 173 bin 818’i Kentsel Dönüşüm, 120 bin 352’si Çevre yönetimi, 57 bin 366’sı ÇED çalışmaları, 146 bin 993’ü belediye ve İl Özel İdare ile birlikte diğer alt konu başlıkları altında gerçekleşti. Çevreyle ilgili en çok soru; başta atık yağlar olmak üzere, kağıt, cam, plastik ve metal gibi ürünlerin geri dönüşümü hakkında geldi. Kentsel Dönüşüm kapsamında evini yenilemek için arayan vatandaşlar ise kredi-faiz destekleri ve kira yardımları konusunda bilgi aldı.
-Memnuniyet oranları arttı
Her yaştan kişinin ulaştığı Alo 181’e vatandaşlar, daha temiz ve yeşil bir çevre için düşüncelerini paylaşıyor. Hattı arayanlar çevre konusunda Alo 181’in sürekli hizmet veren bir kurum olması dolayısıyla da Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki ve yetkililere teşekkür ediyor. Bir telefonla sorunlarını çözüme kavuşturan ve zaman kaybının önlenmesi neticesinde Çağrı Merkezi’nden olan memnuniyet oranı da sürekli artıyor.