Türkiye’nin her noktasından 7/24 aranabilen ALO 181 Çevre ve Şehircilik Bakanlığı iletişim hattına Ocak 2014’den bu yana yapılan şikayet ve ihbarlar sonucunda yapılan denetimlerde işletmelere 7 milyon 780.552 lira ceza kesildi.
Türkiye’de daha yaşanabilir şehirlerin oluşturulması için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, il müdürlükleri yoluyla yaptırdığı denetimlerde faaliyetlerinde mevzuata aykırılık tespit edilen işletmelere cezai işlem uyguluyor.
Sorunlara kaynağında müdahale etmek ve vatandaşlarca çevreyle ilgili yapılacak şikayet ve ihbarları İl Müdürlüklerine iletmek amacıyla kurulan ALO 181 Çağrı Merkezi kurulduğu Ocak 2013’ten bu yana vatandaş başvurularını kayıt altına alıyor.
Çağrı Merkezine Nisan 2014 raporlamalarına göre 14 bin 136 vatandaş araması gerçekleştirildi. Bu aramalar arasında Kentsel Dönüşüm konuları öne çıktı. 4 bin 46 kişi Kentsel Dönüşüm uygulamaları hakkında bilgi almak isterken bundan önceki aylarda olduğu gibi İstanbul 3 bin 349 arama ile Çağrı Merkezini en fazla arayan il konumunda yer aldı.
Kentsel Dönüşümü ağırlıklı olarak çevre şikayet ve ihbarların iletildiği Çevre Yönetimi ve ÇED uygulamalarındaki aramalar takip etti.
Çağrı Merkezi’ni arayan ilk 10 il şu şekilde: İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Antalya, Bursa, Kayseri, Konya, Manisa, Adana.
Nisan ayında Alo 181 şikayet ve ihbar hattına yapılan aramalar sonrası yapılan denetimlerde işletmelere 547 bin 406 lira ceza kesildi.
Ocak 2014’ten bu yana toplam kesilen ceza tutarı ise: 7 milyon 780.552 lira. Bu cezanın 5 milyon 576.416 TL’si 19 Ocak 2014 tarihinde Bursa’da uygulandı.
Nisan 2014’te Alo 181 kanalıyla yapılan şikayetlerde Mardin, Tekirdağ, Düzce, Uşak, Kayseri, Ankara, Antalya, ve Batman illerinde yapılan denetimlerde idari para cezaları kesildi.
Vatandaş memnuniyetinin de kayıt altına alındığı ALO 181’de Nisan ayı memnuniyet oranı % 86.85 olarak gerçekleşti.