Alo 181
Alo 181

ÇEVRECİ ÇAĞRILARIN ADRESİ ALO 181

09 Eylül 2021
ÇEVRECİ ÇAĞRILARIN ADRESİ ALO 181

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın vatandaşlarla birebir canlı iletişim kurduğu Alo 181 Çağrı Merkezi’ne sel ve yangınların yoğun olarak gerçekleştiği geçtiğimiz ayda 21 bin 154 çevreci çağrı geldi

Küresel iklim değişikliğinin etkisinde olan Türkiye son dönemde sel ve yangınlarla topyekün mücadele ediyor.

Türkiye’de yaz mevsimi başlangıcından bu yana güneyde orman yangınları, kuzeyde ise sel baskınları yaşandı.

Üzücü hadiseler içinde ülkemiz için umut veren en önemli konu ise vatandaşlarımızın muhteşem çevre duyarlılıkları olarak kayda geçti.

Tüm devlet kurumları yaraların bir an önce sarılması için seferberlik ilan ederken vatandaşlarımızın Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ve Bakanımız Murat Kurum’a ulaşmasını istedikleri mesajları takdire şayan.

Vatandaşlar, Bakanlığın 7/24 hizmet veren hattı olan Alo 181’e, yorum, tavsiyeler ve önerilerde bulunarak duyarlılıklarını ortaya koymuş oldular.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın vatandaşlarla birebir canlı iletişim kurduğu Alo 181 Çağrı Merkezi’ne geçtiğimiz ay özellikle yangın ve sel afetleri nedeniyle de vatandaşlardan daha fazla sayıda arama gerçekleştirildi. İletişim merkezine Ağustos ayında çevreyle ilgili olarak 21 bin 154 vatandaş talebini dile getirdi. Başvuruların 20 bin 16sı bilgi almak, öneri ve tavsiyede bulunmak şeklinde olurken çevresel konularda da bin 138 şikayet ve ihbar talebi oluşturuldu.

Antalya ve Muğla’da yaşanan yangınlara ilişkin olarak vatandaş temsilcileriyle duygularını paylaşan vatandaşlar kimi zaman yangın yeri ihbarı, kimi zaman yardıma muhtaç kişilere ulaşılması için adres beyanı, kimi zaman da alınacak önlemlere katkı için görüşlerini aktardılar. Rize, Artvin, Kastamonu ve Sinop’ta tahrip edici etkiye neden olan sele ilişkin mesajlar da dikkate değerdi. Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un ilk günden bu yana sahada olduğuna vurgu yapan vatandaşlar, Bakanlık performansının çok iyi olduğunu deprem sonrası hızla inşa edilen konutlar ve bunların hak sahiplerine teslim edilmesiyle sel ve yangında da evini kaybeden vatandaşlara en kısa sürede yuvalarının inşa edilmesi noktasında hiçbir endişe taşımadıklarını belirtiyorlar.

Alo 181 Çağrı Merkezi’ne yansıyan diyalog ve mesajlardan bazıları şöyle:

-Millet olarak büyük acı yaşadık içimizi ferahlatan şey hiçbir şekilde yalnız kaldığımız veya yalnız bırakıldığımız hissine kapılmamak, devletimizden ve Bakanlığımızdan Allah razı olsun.

-Deprem olur, yangın olur, sel olur Bakanımız her zaman yanımızda oldu. Söz verdi, verdiği tarihte de çok daha güvenli ve modern şekilde konutları bize teslim etti.

-Sayın Bakanımız; vatandaşın derdiyle dertleniyor, Allah'ım Devletimize zeval vermesin. Allah'ım yar ve yardımcınız olsun.

-Durup dinlenmeden çalışan, aylardır sahada olan, büyük özveri içerisinde olan devlet büyüklerimiz iyi ki var.

-İçimiz yandı, kalbimiz durdu, yangınla mücadeleye ailece gönüllü katılmak istiyoruz, ne yapmamız gerekiyor?

-Ormanlarımızın yeniden yeşermesi için her türlü fedakârlığa hazırız, bir fidan da bir fidandır. Sonuna kadar inanıyoruz, bitki örtümüz, ağaçlarımız, ormanlarımız çok daha güçlü olarak yerine gelecek.

-Her türlü riske karşı havai fişek kullanımına ülke çapında bir sınırlandırma getirilebilir, yanan ormanlarımızda da av yasağı getirilmeli.

-Dere yatakları ile ilgili yeni bir çalışmanın içerisinde olmalıyız, Sıfır Atık gibi dere yataklarında da sıfır riskli yaşam alanı olmalı.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır