01.01.2013 Tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesinde, 'Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler' vizyonuna hizmet etmek üzere faaliyet göstermeye başlayan Alo 181 Çevre Hattı, her geçen gün hizmet kalitesini daha da artırarak, üstlendiği görevi başarıyla yerine getirmektedir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çalışma alanına giren bütün konularda, Türkiye geneline hizmet veren merkez 2013 yılında 242.347 çağrı karşılayarak hem bakanlık üzerinden büyük bir yük almakta hem de Devlet-Vatandaş iletişimini en üst seviyeye çıkarmaktadır. Ayrıca başlatılan işlem sonuçlanınca vatandaşların geri aranarak bilgilendirilmesi, Devlet’in vatandaşını dikkate aldığını, değer verdiğini çok açık ortaya koymakta ve eşsiz iltifatlara mazhar olmaktadır.
Alo 181’in Hizmetleri Nelerdir, İş Akışı Nasıl Gerçekleşmektedir?
Arayan vatandaşın talebi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın görev alanı içerisinde ise şikayet ve ihbar kaydı hemen alınarak ilgili birimlere iletilmekte, vatandaş mesaj yoluyla sürecin ilerleyişi hakkında bilgilendirilmektedir.
Eğer vatandaş bilgi almak için aramışsa Vatandaş Temsilcileri ve Mevzuat Uzmanları tarafından en güncel bilgiler paylaşılmaktadır.
Sosyal medya ekibimiz sanal ortamı sürekli tarayarak vatandaşlarımızın, Çevre ve Şehircilik Bakanlığını ilgilendiren konular ile ilgili soru ve taleplerini, oluşturulan hesaplar aracılığıyla takip ederek gerekli bilgilendirmeleri yapmaktadır.
İlgili birimlere iletilen bildirimler en kısa sürede değerlendirilerek vatandaşlarımıza E-posta veya Telefon ile işlemin sonucu hakkında bilgi verilmektedir.
Sosyal medya adreslerimiz: www.twitter.com/csbalo181