ALO 181 bilinci vatandaşta çok ciddi karşılık buldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çevresel konular ve Kentsel Dönüşüm hakkında bilgi ve şikayette bulunmak için faaliyete geçirdiği ALO 181 hattına vatandaşların ilgisi yoğun oldu. 7/24 hizmet vermesi ve en geç 15 günlük yasal sürede vatandaşa yaptıkları aramalarla ilgili sonucu ileten merkez, bu anlamda Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor.
Bir buçuk yılı aşkın süredir faaliyette olan Çağrı Merkezi’ne geçtiğimiz ay en fazla arama ilk kez çevresel konularda oldu. Bu aramaların çoğunluğunu şikayet ve ihbarlar oluşturdu. Gürültü ve emisyon şikayetleri daha sıklıkla arama nedenleri arasında yer aldı. Hem çevre ve hem de Kentsel Dönüşümde en fazla arayan il İstanbul oldu. Gürültü ve emisyon konulu şikayetlerde İstanbul’u Kocaeli izledi.
Geçen ay yapılan vatandaş aramalarının 16211’inin sonuçları vatandaşlara aktarılırken 291 arama ile ilgili incelemenin devam ettiği bilgisi verildi. Vatandaşlar Çağrı Merkezini, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının mevzuat alanına ilişkin konularda İl Müdürlüklerine gitmeden bilgi almak için de arıyor. Yapılan aramaların % 88’i bilgi amaçlı.
Temmuz ayında ALO 181’e en fazla arama büyükşehirlerden yapıldı. İstanbul, İzmir, Ankara, Kocaeli, Bursa, Antalya, Konya, Muğla, Mersin, Adana ilk 10 ili oluşturdu.
Merkeze yapılan şikayet ve ihbarlarda il Müdürlükleri çevreyi kirleten işletmelere cezalar uyguladı. Ocak 2014’ten bu yana 10.103.923 milyon lira ceza kesildiği açıklandı.
Geçtiğimiz ay en fazla ceza 200.587 TL ile Mardin’de uygulanırken 126.696 TL ceza da Kırşehir ve Tekirdağ’da kesildi. Temmuz ayında kesilen toplam ceza tutarı ise 929.377 TL olarak gerçekleşti.
Çevre hassasiyetinin her geçen gün geliştiği Türkiye’de, çağrı merkezinden Temmuz memnuniyet oranı ise % 86 olarak belirtildi.