Vatandaşa 24 saat kesintisiz hizmet veren Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi Alo 181’den bu güne kadar 724 bin 668 vatandaş hizmet aldı.
EN FAZLA ARAMA TAPU KADASTRO İÇİN
İletişim hattı hava, su, toprak kirliliği, gürültü ve atık konulu şikayetlerin yanı sıra Kentsel Dönüşüm konularında bilgi, Tapu ve Kadastro hakkında da online randevu, bilgi, ihbar ve şikayetleri ilgili kurumlara yönlendiriyor.
Kuruma yönelik aramaların % 77’si bilgi, % 6’sı şikayet, % 3‘ü ihbar, % 14’ü de tapu ve kadastro konusundaki aramalar olarak kayıt altına alındı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın mevzuat alanlarına ilişkin tüm hususlarda faaliyet gösteren Alo 181’e en fazla arama Tapu ve Kadastro konularında yapıldı.
Konuyla ilgili toplamda 281 bin 864 kişi ararken bu aramaların büyük çoğunluğu online randevu ve bilgi alma amaçlı gerçekleşti.
KENTSEL DÖNÜŞÜM SORULARI
Kentsel Dönüşüm konusunda 151 bin 279 vatandaş bu hattan hizmet alırken en fazla dönüşüm kapsamında devletin sağlamış olduğu finans destekleri ile ilgili soru soruldu.
Çağrı operatörleri Kentsel dönüşümle depreme dayanıksız evini yenilemek isteyenlere kredi destekleri, kira yardımı, harçlardan muafiyet gibi konularda bilgilendirme yapıyor.
ÇED ve çevre kirliliği konularında da hizmet veren çağrı merkezine bu konuyla ilgili 131 bin 675 vatandaş aramada bulundu. Alo 181 en fazla büyükşehir illerinden aranırken İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa ilk sırada yer alan iller.
Çağrı merkezinden aldıkları hizmetle sorunlarının çözüldüğünü ileten ve beklentilerini dile getiren bazı vatandaşlar kimi zaman ilginç aramalarda da bulunuyor.