Türkiye’nin ilk 7/24 Çevre ve Şehircilik hattı olan Alo 181’e 4 yılda 831 bin 122 vatandaş erişim sağladı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 2013 yılında hizmete aldığı Alo 181 Çağrı Merkezi’ni vatandaşların % 76’sı bilgi edinmek için ararken diğer aramalar, % 15 Tapu ve Kadastro için, % 6 şikayet ve 3’ü de ihbar bildiri olarak kayıt altına alındı. Hattı bilgi edinmek için arayan sayısı 632 bin 242 olarak gerçekleşti.
-Vatandaşın Başvuru Nedenleri
Vatandaşlar bu hat sayesinde çevre kirliliği şikayeti (hava, su, toprak kirliliği, gürültü, atık, geri dönüşüm), Kentsel Dönüşüm, Tapu ve Kadastro konularında bilgi ve randevu, ÇED, Yapı Denetim, Tabiat Varlıkları, Mesleki Hizmetler gibi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın uygulama alanlarına ilişkin her konuda başvuruda bulunabiliyor.
Alo 181 hattını vatandaşların 359 bin 369’u Tapu ve Kadastro uygulamaları hakkında bilgi edinmek ve randevu almak için ararken, diğer aramalar Kentsel Dönüşüm için; 159 bin 62, Belediye-İl Özel İdare ile ilgili çevre sorunları; 144 bin 133, Çevre Yönetimi; 100 bin 406, ÇED Çalışmaları 49 bin 219, Mesleki Hizmetler 10 bin 70 ve diğer şeklinde.
-En Fazla Arama İstanbul’dan
Özellikle Büyükşehir illerinden daha sıklıkla erişim sağlanan Alo 181’e 4 yıl içinde en fazla arama İstanbul (242 bin 427), Ankara (88 bin 991), İzmir (37 bin 703) Antalya (33 bin 781), Bursa (32 bin 581) illerinden yapıldı.
En az arama Tunceli, Hakkari, Kilis, Iğdır ve Bayburt illerinden geldi. Ayda 30 bin çağrı karşılayan ve her geçen ay bilinirliliği artan Çağrı Merkezi, vatandaş memnuniyetinde de % 88 ortalamasını yakalayarak 61 bin 915 vatandaşa bırakmış oldukları kayıtlarla ilgili geri bildirimde bulundu.
Vatandaşların yapmış oldukları şikayet ve ihbarlar neticesinde denetim gerçekleştirilen ve uygunsuzluk tespit edilen işletmelere toplamda 45 milyon 897 bin 592 TL idari yaptırım uygulandı.
-Yaşanabilir Çevre ve Kimlikli Şehirler İçin
Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki Alo 181 hattının 24 saat kesintisiz hizmet verdiğine vurgu yaptı.
Özhaseki şöyle konuştu: ‘’Vatandaşlarımız bulundukları yerde artık il müdürlüklerine dahi gitmeden bir telefonla bakanlığımızı ilgilendiren her hususta bu hattımızdan hizmet alabiliyorlar.
Bu hizmetler sayesinde temel hedefimiz Yaşanabilir Çevre ve Kimlikli Şehirler’i birlikte inşa etmektir’’