Alo 181 Çağrı Merkezi geçtiğimiz ay 38 bin 122 vatandaşın soru ve sorunlarını dinleyerek çözüm üretti.
-Vatandaş Bilgi İçin Arıyor
Vatandaşlara çevresel sorunlar, Kentsel Dönüşüm ve Tapu Kadastro uygulamalarına yönelik olarak çözüm odaklı hizmet sunan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi Alo 181 geçtiğimiz ay 38 bin 122 çağrı karşıladı. Her geçen gün bilinirliliği artan ve sorunu çözümlenen vatandaşlarca % 89 memnuniyet oranına ulaşan Alo 181 bir diğer özelliğiyle de 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Vatandaşlar Alo 181’i en fazla bilgi edinmek için ararken Ekim ayı oranları şu şekilde oluştu: Yüzde 72’si bilgi, yüzde 22’si de tapu ve kadastro, yüzde 5’i şikayet, yüzde 1’i de İhbar.
-Tapu Kadastro Soruları artıyor
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 2014 yılında vatandaşın Tapu Kadastro müdürlüklerine gitmeden işlemlerinin hızlandırılması, online randevu alınabilmesi ve bilgi ihtiyacının karşılanması için çağrı merkezi bünyesinde hizmete aldığı Tapu Kadastro ile ilgili konular Alo 181’in en fazla aranma nedenleri arasında yer aldı. Geçtiğimiz ay 27 bin 521 vatandaş Tapu ve Kadastro konularına ilişkin olarak çağrı merkezini aradı. İletişim merkezinden aldıkların hizmetlerden memnun olan vatandaşların Tapu ve Kadastro ile ilgili aramalarının her geçen gün artması dikkat çekiyor.
-Kentsel Dönüşümde Merak Edilenler
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın geçtiğimiz günlerde bazı değişiklikler yaptığı ve kamuoyunda Kentsel Dönüşüm kanunu olarak bilinen 6306 sayılı kanunun uygulama yönetmeliğinin değişen ve eklenen hükümleri ile ilgili olarak da Alo 181’in telefonları sık sık çaldı. Ekim ayında 2 bin 555 vatandaş Kentsel Dönüşüm hakkında çağrı merkezine bilgi talebinde bulundu. Vatandaşlar Kentsel Dönüşüm hakkında özellikle bakanlığın sağlamış olduğu finansal destekler konusunda bilgi sordu.
-En Fazla Arama İstanbul’dan
Çevre Yönetimi, ÇED, Mesleki Hizmetler, Yapı İşleri, Yapı Denetim, Tabiat Varlıkları, konularında Alo 181 geçen ay 8 bin 704 bin vatandaşa hizmet verdi. Vatandaşlar bu aramalar arasında en çok hava, su, çevre kirliliği, gürültü ve atık konularında şikayet ve ihbarda bulundu. İletişim hattı daha çok büyükşehir illerinden aranırken en fazla telefonun İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya illerinden geldiği belirtildi.