ALO 181'İ SOSYAL PAYLAŞIM ADRESLERİMİZDEN DE TAKİP EDEBİLİRSİNİZ
14 Kasım 2013
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi Alo 181’in anlık duyuru ve paylaşımlarını sosyal paylaşım sitelerinden olan Facebook ve Twitter'dan da takip edebilirsiniz.
Alo 181 Çevre Hattı, vatandaş ile Çevre ve şehircilik Bakanlığı arasında köprü vazifesini üstlenmekte ve çevre ile ilgili sorunların kaynağına ulaşılmasını sağlamaktadır. Çevre sorunları, hava, su ve toprak kirliliği, radyoaktif kirlilik, çevresel etki değerlendirme (ÇED), Çevre yönetimi, Mekansal Planlama, imar uygulamaları, Yapı işleri, tabiat varlıklarıyla ilgili merak edilenler, Alo 181 hattından 24 saat kesintisiz öğrenilebilmektedir.
KENTSEL DÖNÜŞÜM İÇİN ALO 181
Alo 181 Çağrı Merkezi Kentsel Dönüşümde de vatandaşların sorularını yanıtlıyor. Riskli yapı, riskli alan ve rezerv alanı gibi konularda bilgi alınabilen hat, dönüşüm sırasında yaşanan problemlerin ve şikayetlerin Bakanlığa iletilip, çözüm yolu aranmasına da imkan sağlamaktadır. Ülke genelinde 6,5 milyon binanın elden geçirileceği afet riski altındaki alanların dönüşümüyle ilgili, riskli binalar nasıl tespit edilecek, yıkımdan sonra vatandaş nerede kalacak, kira yardımı kimlere yapılacak, hacizli dairelerin durumu, kaçak yapıların konumu ne olacak, kredi vermesi süreci nasıl işleyecek… Bu ve buna benzer birçok soru da bu hattan yanıt bulmaktadır.
İŞ AKIŞI NASIL GERÇEKLEŞMEKTEDİR?
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın çalışma alanındaki her türlü bilgi ihtiyacının karşılandığı çağrı merkezinde öncelikle başvurular kayıt altına alınmakta, ardından ilgili birimlere aktarılmaktadır. İllerden gelen ihbar ve şikayetler ilgili il müdürlüğüne aktarılmakta ve gerekli incelemeler yapılarak en kısa sürede vatandaşa bilgilendirme yapılmaktadır.