Alo 181
Alo 181

ALO 181'E 233 BİN ÇEVRE ÇAĞRI

14 Ocak 2016
ALO 181'E 233 BİN ÇEVRE ÇAĞRI

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın vatandaşlarla birebir iletişim kurmak için 2013 yılında hayata geçirdiği Alo 181 Çağrı Merkezini 2015 yılında 233 bin 411 vatandaş aradı.

Hava, su, toprak kirliliği, gürültü ve atık konulu şikayetleri 7/24 ilgili birimlere iletmesinin yanı sıra çağrı merkezi, Kentsel Dönüşüm hakkında bilgi, Tapu Kadastro uygulamaları hakkında da online randevu ve bilgi hizmeti veriyor.

İletişim hattına 2015 yılında yapılan aramaların % 81’i bilgi edinme amaçlı olurken merkeze % 9 tapu randevu, % 6 şikayet ve % 4 ihbar çağrısı geldi.

Vatandaşlar Alo 181’i en çok Tapu Kadastro hakkında bilgi ve online randevu almak için ararken bu konuyla ilgili toplam arama 128 bin 749 olarak gerçekleşti.

Çağrı Merkezine 2015 yılında Kentsel Dönüşümle ilgili gelen çağrı sayısı ise 52 bin 207. Vatandaşlar Kentsel Dönüşüm hakkında en çok finansal destekler hakkında soru sorarken, bu konuyu riskli yapı, riskli alan ve alt yapı hizmetleri hakkında gelen sorular takip etti.

Bu başlıkların dışında hatta sırasıyla en fazla arama Çevre Yönetimi, ÇED, Mesleki Hizmetler, Mekansal Planlama, Yapı İşleri ve Tabiat Varlıkları’nı Koruma ile ilgili yapıldı.

Türkiye’nin 81 ilinden aranabilen Alo 181’i geçen yıl en fazla Büyükşehir illerinde oturan vatandaşlar aradı. İstanbul’un ardından en çok arayan iller: Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli, Konya, Adana, Muğla ve Tekirdağ.

Vatandaşların şikayet ve ihbarlarını illerde ilgili kurumlara ileten Çağrı Merkezi vatandaşlara en kısa sürede dönüş yaparak bırakmış olduğu kaydın sonucunu iletiyor.

2015 yılında yapılan şikayetler sonucu İl Müdürlüklerince gerçekleştirilen denetimler sonucu çevreyi kirlettiği tespit edilen işletmelere 13 milyon 818 bin 869 lira idari yaptırım kararı uygulandığı açıklandı.

Arayan vatandaşa kendi isteğine göre SMS, e-posta ve telefonla geri bildirimde bulunulurken, yapılan ölçüm sonucu yılın 12 ayında bu hattan memnuniyet oranı % 88 olarak gerçekleşti.

Kimi zaman ilginç çağrıların da geldiği bilgilendirme hattına geçen yıl gelen en ilginç aramalardan birinde vatandaş, rüyasında çok şiddetli bir deprem gördüğünü ve enkaz altında kaldığını söyledi. Ter içinde uyandığını belirten vatandaş bir an önce evini yenilemek istediğini ve bunun için Kentsel Dönüşüme nasıl katılacağını sordu.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır