Alo 181
Alo 181

ALO 181'DE HEDEF VATANDAŞ MEMNUNİYETİ

08 Aralik 2014
ALO 181'DE HEDEF VATANDAŞ MEMNUNİYETİ

Çevre duyarlılığını artırmak ve vatandaşla birebir iletişim kurabilmek amacıyla kurulan ve merkezi Trabzon'da bulunan 'ALO 181 Hattı'na vatandaşlar kimi zaman ilginç şikayet, istek, görüş ve önerilerde bulunuyor.

Bakanlığın mevzuat alanına ilişkin konularda çağrı merkezi, konu ne olursa olsun vatandaş memnuniyetini gözetiyor ve 24 saat hizmet veriyor. Kurulduğu günden itibaren Alo 181 Çağrı Merkezi'ne 2014 yılı içerisinde ilk 11 ayda 160 bin 547 telefon geldiği, günlük 700-750 çağrıya da cevap verildiği öğrenildi.

“ALO 181 HATTINA GELEN ÇAĞRILARDAN BAZILARI”
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Alo 181 çağrı merkezini gelen çağrılardan ilginç çağrılardan bazıları şöyle:
“-Bir vatandaş eşinin yüksek ses ile televizyon izlemesinden dolayı komşularının rahatsız olduğunu ve evine ekip gönderilmesini istediğini söyledi.”
“-Kentsel dönüşümde devlet kredi desteği sağlıyor. Bir vatandaşta bunun üzerine Alo 181'i arayarak ticaret ile uğraştığını durumunun kötü olduğunu faiz oranları ve geri ödeme koşulları uygun olduğu için bu krediden faydalanmak istediğini belirtti.”
“-Yapılan tespitlerde eski evi depreme dayanıksız çıkan bir vatandaş, alacağı kredi desteği ile villa tarzı bir ev almak istediğini söyledi.”
“-Türkiye’de sarı toz alarmının yaşandığı günlerde Kayseri’den arayan bir vatandaş hastane önünde pet şişedeki sarı idrar sıvı için ALO 181’i aradı.”
“-Tekirdağ’dan arayan bir vatandaş kendi komşusunu tarlaya gübre atıp kötü koku yaydığı için şikâyet etti”
“-Bir işçi kendi çalıştığı fabrikayı çevreye atık bıraktığı için ihbar etti. Şikâyette bulunmasam insanlık namına vicdan azabı çekerim diye duygularını dile getirdi.”
“- Bursa’dan arayan bir ev hanımı mahallesine yuva yapan kargaların saldırısına maruz kaldıklarını ve çıkardıkları sesten çok rahatsız olduklarını, uyuyamadıklarını ve buna bir çözüm bulunmasını istedi.”
“-İstanbul’dan arayan bir vatandaş yakın zamanda oluşan yoğun sis tabakasını hava kirliliği zannederek çağrı merkezine şikâyette bulundu.”
“-Bir vatandaş, Adana ilinde gürültü şikâyeti üzerine işyerine ölçüm yapmaya gelen il müdürlüğü yetkililerinin cihazlarının bozuk olduğunu ileri sürerek tekrar ölçüm yapılması için Alo 181’e şikâyette bulundu.”
“-Kurban Bayramı’nda kurbanlık ineğini acı çektirerek kesimini yapan kasabın acemi olduğunu söyleyen bir vatandaş ise, Kasaplar Odasının telefonunu isteyerek kasabı şikâyet etmek istediğini söyledi.”
“-Trafikte seyir halindeyken önündeki otomobilin çevreye bilinçsizce çöp attığını görev bir vatandaş önündeki aracın fotoğrafını çekerek merkeze gönderdi.”
“-Konya ilinde de bir kreşte hava kalitesi ile ilgili eğitim vermek için ALO 181’den konu ile ilgili bilgiler istedi.”
“- Bir çiftçi tarlaya yeni fidan diktiğini hava raporlarında yağmur günler olup olmadığını sordu.”
-“Koku şikâyetinde bulunan bir vatandaşımız; Kasapta mangaldan çıkan et kokusunun iştahlarını kabarttığını belirterek şikâyette bulundu.”
“-Bir vatandaşımızda sigara dumanının çevreye ne kadar rahatsızlık verdiğini öğrenmek için Alo 181’i aradı.”

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır