Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesinde çevreyle ilgili hizmet vermek amacıyla ocak ayında kurulan " Alo 181 " çağrı merkezi, günde ortalama bin çağrıya cevap veriyor
Çevre ve Şehircilik Bakanlığının vatandaşla birebir iletişim kurabilmek ve sorunlara kaynağında acil müdahalede bulunmak için faaliyete geçirdiği "Alo 181" çağrı merkezi, Trabzon'dan 81 ile 7 gün 24 saat hizmet veriyor.
Trabzon'un Beşirli Mahallesi'nde Ocak 2013'te kurulan çağrı merkezi, çevreyle ilgili hizmet veren dünyada ilk, Türkiye'de de tek çağrı merkezi durumunda. Merkezde, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının mevzuatı ile ilgili her türlü konuda vatandaşların soruları yanıtlanıyor.
Kurulduğu günden bu yana 250 binden fazla çağrı alan merkezde, günde ortalama bin çağrıya cevap veriliyor. Gelen çağrıların yüzde 51'i kentsel dönüşüm, yüzde 20'si çevre etki değerlendirme (ÇED), yüzde 18'i çevre yönetimi, çevre, hava, toprak kirliliği, radyoaktif atıklar, yüzde 11'i ise diğer konuları içeriyor.
Proje yöneticisi Mahmut Cenap Beşikçi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yaşanabilir çevre ve marka şehir misyonuna yönelik 181 çevre ve şehircilik hattını kurduğunu söyledi.
Çağrı merkezine gelen çağrıları kayıt altına aldıklarını, bazen alanları dışında da soruyla karşılaştıklarını dile getiren Beşikçi, "Bizi ilgilendiren soruları hemen yanıtlıyoruz. Eğer cevap verilemeyecek bir çağrı ya da şikayetse bunları kayıt altına alıp ilgili mercilere bildiriyoruz. Aynı zamanda geri dönüş kanallarımızdan da vatandaşlarımıza, kendi isteklerine bağlı olarak mail, telefon gibi yollarla 15 gün içersinde dönüş yapıyoruz. Böylece çağrılara yaptığımız dönüşlerle yüzde 98,4 memnuniyet oranı sağladık" dedi.
-"Balkondan halı silkeleyen eşinden şikayetçi oldu"
Beşikçi, bazen ilginç, tebessüm ettikleri çağrılar da aldıklarını ifade ederek, "Bir vatandaşımız, eşinin balkondan halı silkelediğini, dolayısıyla şikayetçi olduğunu söyledi. Bir vatandaşımız kentsel dönüşümle ilgili çalışmalardan dolayı sayın Bakanımıza teşekkür etmek için evinde misafir etmek istediğini belirtti. Biz de bunu Bakanımıza ilettik ve o da vatandaşımıza misafir oldu" diye konuştu.
-Kurban Bayramı'nda ilginç sorular
Kurban Bayramı'nda çok ilginç çağrılar aldıklarını anlatan Beşikçi, şunları söyledi:
"Bir vatandaşımız kurbanda hisseyi 7'ye tamamlayamadığını belirterek, buradaki arkadaşlardan hisseye ortak olup olamayacaklarını sordu. İstanbul'dan arayan biri, kurban fiyatlarının ortalama kaç lira olduğunu sordu. Rize'de boğası kaçan bir kişi, bizi arayıp yakalanmasını istedi. Bir kurban satıcısı vatandaşımız arayarak, kurbanlık satışlarının iyi gitmediğini, bizi arayanları kendisine yönlendirip satışa katkıda bulunmamızı istedi. Konya'da ortak hisse ile kurbanını kesen bir vatandaş, eksik hisse aldığını, kendisini kandırdıklarını belirterek Bakanlığımızın olaya müdahale etmesini rica etti."
Çağrı merkezinde asistanlık yapan Ahmet Köroğlu da ani müdahale gereken çağrı aldıklarında konuyu emniyet ve belediye birimleriyle paylaştıklarını söyledi.
"Ramazan davulcularından, asker uğurlama törenlerinden, halı silkeleyenden şikayetçi olanlar var" diyen Köroğlu, bunları ilgili yerlere aktardıklarını, onun dışında anında müdahale gerektirmeyen durumlarda kayıtları alıp gerekli incelemeleri yaptıklarını belirtti.
Asistan İlknur Karadeniz ise kentsel dönüşümle ilgili vatandaşlara bilgi vermekle görevli olduklarına dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Gelen çağrılardan alansal uygulama ve şahsi müracatlarla ilgili birçok soruyu cevaplıyoruz. Sorular genelde finansal desteklerle ilgili gelmekte, kredi, kira yardımları, harçlar konusunda bilgiler vermekteyiz. Kentsel dönüşüm öyle bir hal aldı ki okullarda bile öğretmenler bu konu ile ilgili projeler hazırlamakta ve vatandaşları bu projeye teşvik için çalışmalar yapmaktalar. Bunun için öğretmenler bizi arayıp bilgi alıyor, kaynaklara nerelerden ulaşabileceklerini soruyorlar."